Friday, December 26, 2008

Open DAY KMP!

-directly from pakya fotopages, pakya001.fotopages.com -

ini latest pic yg PakYa amik msa g open day kmp aritu.
perjumpaan alumni koi 10, 21hb 12 2208, tp, aku, wani, intan, nada and farikha sampai dlm koi 11.
alkisahnya bermula disuatu petang, 20hb 12 2008.. d Prangin Mall, Penang.
nada msg dlm koi 2 ptg, nk jumpa aku kat prangin, sbb dye nk dtg penang ngn kawannya, syami, penuntut usm yg nk daftar kat usm 21hb. jd, dye tumpang la skali. bajet nk shopping kat penng.
aku khabarkn kat dye yg ada open day kat kmp, esok.
dlm koi 3 .30 ptg tu aku duk msg wanie gak. nk sampai sana koi bapa? k.vero ckp koi 10. awal tu.
hurm..
aku pusing gak mula2 tu.nk bertolak pg2 buta g perlis, then jumpa wani n da geng kat sana @ bermlm kat umah wani hri nh n gerak sama2 dr jitra ke arau. umah aku nk ke jeti, kira2 ..1 jam 45 mint, dekat 2 jam tu.. tgu feri..30 minit...penng-perlis..ada 3 jam gak..total 5 jam stgh. aku kena bgn koi 5 pg ar kalu nk sampai koi 10 pg kt kmp.pergh! xnak ar....
setelah sepakat ngn intan, km nk jejak kaki kt kmp koi 10. jd, aku wat keputusan berani mati, tdo umah wani mlm nh..huhu.
kelam kabut gak. on da spot packing. sbb aku nk tumpang abg aku g mydin, dye nk beli brg skit. mydin dah dekat sgt ngn prangin...masa tuh dah koi 4.30 ptg...
nada msg,dye nk join....
aku pon plan, lepas jenjalan kat prangin jap ngn nada gerak trus ke jeti sbb prangin ngn jeti dlm 10-15 mint ja.aku dah jejak kaki kat prangin tu dlm koi 5 ptg. tgu nada, aku merayap kejap kat prangin and solat asar kat komtar. surau perangin kurang baik.huhu.
nada sampai penng dlm koi 7++ mlm. then solat maghrib. aku cuak skit sbb dah agak mlm. bus nk g shahab, 8.30 adalah bus terakhir.tgu feri 30 minit..prangin-jeti, 15..total=45minit.
sekrg dah koi 7.30 mlm..km ada spare kurang 15 mint..huhu.
shopping apanya 15 minit!
hua3..sian nada...xpe2..nada, nti ang mai penang, aku bawak ang round2 island..hehe
lepas nada beli barang dye hajati, tu pon belek2 dlm 5 minit ja..terus beli. x pikir panjang dah..mmg on da dot la!
after say papai to syami(yg nie lg kesian, aku dah la kidnap nada, syami engt nk bawak nada jenjalan penang, mkn sekali pon x...hu3..sori na syami!)
km gegas cr bus to jeti.kena RM1 ja. dekat kan.sampai2 kat jeti, dah dlm koi 8.05 mlm.
tgu feri, naik feri, sampai seberang dlm koi 8.25mlm. terus cr tiket g shahab. fuh! seb bek ada.
nada bising2 lapa. sian dye..hurm, x sempat nk mkn . dye bertolak dr perlis, koi 2.30 ptg,,sampai koi 6++ptg sbb jambatan jem. paham2 la. 5.30-9.30 mlm, jalan2 utama kat penang mmg jem. jalan area2 komtar, bayan lepas and jambatan kfm jem.
jd, sebelum naik bus tu, km g beli mknn ringn, wat habuan alas perut. twisties kari n air jus tembikai..
sampai shahab dlm koi 10 mlm..trun2 terus cr kedai mkn tepi stsen bus tu. sedap gak. dalam 10.30 mlm..mmg lengang la shahab.bus2 awam suma dah tdo kecuali bus2 xpress.
hurm..cm na nk pi umah wani nh..?
aku pi top up jap. nk kol wani x ckop krdt. lepas top up,tnya dye, ayah dye bulih mai amik kat shahab x?
..............
xleh..ayah dye dah tdo. penat tolong owg kenduri ptg td.
xpe2..aku pon sian kat ayh dye. bnyk dah meyusahkan keluarga diorang..huhu
jd..laz option, nek teksi la....
kena 20 ringgit...fuh! ok la. jitra- shahb mmg harga cm tu kalu nek tksi la. aku 10, nada 10. kalu aku sorng td, mmg kering ar. tyme km nek tksi tu dah koi 11 mlm.
sampai2 umah wanie dah dekat 11.45 mlm...
hahaha..lewat gila...! aku warning wani siap2..jgn tdo dulu, nti x dak owg nk bkk pintu. hehe.
sampai2 ja, km parking brg. solat isyak, siap2 nk tdo. dlm koi 12.30..lampu bilik wanie dah gelap.
tp, km duk sembang2 gak lg..wawa. pillow talk! hehe
laz2 suma dah tido area2 koi 3 pg...


21hb...
keesokknya, km bgn koi 7 pg..alarm aku dah set, tp, mmg x dengar lgsung! mati ar tdo mlm tu.
bgn, solat subuh,mndi, breakfast, nasi lemak. mak wani bwat. mmg kenyang!!!!!!dah la sedaaap~huhu
koi 8, intan ngn farikha dah ada kat umah wani. km siap2 nk gerak g tgu bus jitra, dah koi 9..
hua3..!patot kena ada sana koi 8...bus datang 1 jam2..jd kalu nek bus koi 8, mmg sempat smpi koi 10 pg..
xpela. bnda dh jd. buatkan pengajaran..
ayah wani anta g stsn bus jitra, jd, kena nek bus koi 10 gak la. bus jitra -arau ada.
senng skit.

dlm koi 10.45, km sampa kat depan sek sheikh ahmad.kena jalan skit nk msuk kmp. huhu.penat gak peluh2. tp, xpe la. kmp nya pasal an.
sampai depan kedai roti canai, suami cikgu azilah approch, dgn kenderaanya..
"nak pi kmp ka..?"
"ha.."
"ha, mai la naik..."
hhuhu..seb bek la. dye tumpang kat smpai depan dwan sri kayangan.(DSK) kat UTM, DSI..
hehe.
kat tepi dewan, dah siap ada, en.shahrom, pakya, k.vero, k.baiti n senior2 lain.
bapa owg ja tgal. dah habis la perjumpaan tu. tp, en.shahrom ckp, alumni ni untuk ex kmp yg dah keja. km nh status plajar lg. jd, kalu dtg pon, tunjuk muka ja la. tp, dye amik gak nama owg2 yg dtg..km pon tulis nama sambil minum2. en.shahrom x hbis2 jemput mkn. ada roti canai, nasi, bihun..
aku msih kekenyangan dek nasi lemak yg mak wanie bwat.jd, minum air ja.
kat sana, km tgk owg derma darah, check gigi..aku x leh derma..x ckop..12.3 ja..dye nk 12.5 tekanan hemoglobin. aku darah jenis O..hehe..pnderma universal!
km jumpa cikgu2, bdak2 repeat..lan, musa, zatie,hafizudin, tiq n nik.muner x jumpa pon.
sembang sakan.
*p/s=lan dapat 4 flat!caya lah, abg long!hahaha
nk msuk umah antu, tkot..junior2 ckp, antu2 tu raba2..ha!x maw aku!
solat jamak qasar skali kat masjid kmp..then bergerak pulang.
syok.mengenng nostalgia,jumpa member2 lama balik.
it was worth it!


dari kiri, nada, wani, farikha, intan in pink, fara 38 n ilyas nazaria


km berpisah kat depan sek sheikh ahmad sbb aku nk teman nada jumpa kwan dye kat kangar.
wanie, intan n farikha balik jitra...
singgah stsn bus kangar, nada nk bli tiket balik s.alam. aku pon nk bli tiket balik penng nh.
malangnya..dah habis. sampai koi 4 ptg ja.
sekrg dah koi 3.50...mmg x dan la.
jd, plan seterusnya..tdo umah nada..
kuar mkn kt kfc depan the store tu, tetiba jumpa ezatie kat kfc..huhu..dye x g kmp...
lepas mkn, km pulang. mlm tu nada bwk g pasar mlm.
keesokannya, dye anta aku sampai stsn bus kangar lepas rayaw2 kat the store n nada blnja mkn !
hehe..thanks na..nti aku blnja ang plak..huhu


ni masa odw nk g stsn bus kangar.peta perlis~



ni tiket kangar-btworth. ni pon dah naik.dulu, RM10.40.
sekarang RM13.60..ada istilah surcaj.minyk kot.
ntah la.

samapi btrworth dlm koi 6..jamak qasar kat suraw kat stsn bus tu n nek feri ke pulau.
aku suka nek feri,,,tak thu kenpa..dye rasa tenang dan damai.
bg aku rasa lg proud jd anak jati penang......
di bwah ni gamba2 yg sempat aku snap ngn nset 6070 nokia aku. jd, cm x cntik sgt la.
aku ambil msa atas feri. sepnjg nek feri tu..aku x duduk. berdiri kat tepi mgadap matahri yg nk jatuh n angin laut yg damai~


matahari hmpir terbenam



aku suka part awan tu..nmpk komtar x??



ni masa mula2 feri nk gerak



garis cahaya matahari di laut



~matahari~


ni dah nk sampai kat pulau. matahari pon dah nk terbenam.
construction site tepi tu ngn feri yg bergerak nk ke btworth.
still nmpk komtar!hehe

6 comments:

itisrajah said...

peh.
asek berjalan sje.
jeles neh.
aku asek kena dok uma.
jage adik!
huh!

ada van de kamp said...

amoiiih syoknya dia bz berjalan keliling mesia..

nada hanis said...

weh. bila sebut 'nada' aku terasa.
hahahahhaha..

Anonymous said...

huhu..wah2..thanks yer kengkawan..!aku engt xdak sapa nk commnt(T_T)terharu!
hehe
nway, nada...as qatrunada..huhu...
jalan bnyk lg..tak sempat nk pos..hehe

nada hanis said...

nama dia qatrunnada gak ka?

~ainun~ said...

yup!
just qatrunada..xde hanis..huhu