Friday, May 28, 2010

Award~




1) Copy award nie kat blog kalian.
DONE!

2) wat ucapan korang kpd pemberi award dan perasaan kalian.
Fikri, saya amat2 berterima kasih di atas anugerah ini walaupun saya rasa saya tak layak menerimanya, tapi, saya tetap menerimanya,.
[satgi tak amik, rugi plak. org dah nk bagi~]

3) jawab soalan2 tag nie;


1. Ape yang bermain di fikiran anda sekarang
macam na nk bahagi masa...banyak kerja..
[stop men blog?TIDAK~!]


2. Apakah nama samaran korang
Kawan kawan pangei Ainun,
Enon [saya terima seadanya]
Cik Ainun [saya pasrah sahaja.....~]
Familia pgei.. urm. tak perlu kot di publickan.



3. Berikan 3 orang yang anda sayang
3 ja? mna ckop..saya sayang SUMAAAA~~~ org~!

4. Kenapa anda sayang mereka?
Sebab tanpa mereka, sunyi dan
sudah tentu sebab mereka sayang saya balik~lalala


5. Hadiah yang korang impikan dari seseorang yang istimewa
Tak kisah..terima seadanya..Bersyukur itu penting~

6. Blog mana yang korang suke visit n yang leh aku follow gak

blog katun~

7. Tag kan kepada 15 orang rakan blogger anda

cik green,
cik nada,
cik sakin,
cik hajar,
cik miza, ble letak kat tumblr misterious anda.
cik eza,
cik zai,
cik cekelat pekat
encik hilmi(KU fiberglass saya)
encik ameng( kembar en Hilmi)
encik amni ( jika masih aktif berblogging)
encik hanafiah
itu ja kot.

trimas~!



KENANGAN ITU TERCIPTA LAGI..

Di Perak..
dapat lagi satu keluarga angkat..
En.Yusof Ariffin dan Pn.Syaidah.
Di bagan Datoh.
Selama seminggu dilayan seperti anak kandung.
menumpang kasih buat sementara..

bekerja sama sama sebagai sebuah keluarga besar dgn kawan2 AJK lain..
senyum sekali..
berpanas sekali..
ketawa sekali..
makan2 sekali..
buat aktiviti sekali semua...
hehe..
ini lah khidmat masyarakat.

Kita bukan saja dapat mak angkat ngn abah angkat..
tapi, dapat adik beradik yang ramai sekaligus.
[mak sendiri pun tak ble kasi adik ramai2 mcm nh..hahaha]
suma ajk-ajk pelaksana dah macam adik beradik..
seronok~!


harap kita kamcing sampai bila2..haha


READY DAH NK G SABAH?????

p/s: bagan datoh punya rakyat yang peramah, penyayang dan mesra.
moga kita berjumpa lagi BD~!



inilah gubahan buah bila bidan terjun masuk gubahan buah..huhu
[niat kami bukan untuk menang, tapi untuk memeriahkan pertandingan.lalala~]




inilah suasana pertandingan gubahan buah tembikai di sek keb sg nipah



masa tengah nak menggubah buah tembikai sejurus sahaja perasmian..



ini sewaktu perasmian yang dirasmikan oleh Menteri Pertahanan, Dato Seri Zahid Hamidi.
product fiberglas yang bertungkus-lumus dihasilkan.maaflah tak membantu banyak dalam menghasilkan tempat mandi jenazah. Maaf kawan2 Fiberglass, maaf KU ku, En Hilmi.huhu



pasangan En Yusof dan Pn Syaidah yang menjadi ayah dan ibu angkat.
saya dah semakin bulat~hehe

Wednesday, May 5, 2010

PERJUANGAN TAK PERNAH MENANG..

Apa jadi kalu ada ja benda yang tak boleh menang?
bila banyak sangat tangan untuk buat satu benda yang sama?
**benda nh bukan benda ringan sama dijinjing, berat sama dipikul..

aku?
say sorry for meddling in.
angkat tangan, angkat kaki, blah~
malas nak layan.

kalau kita dah pertegakkan hujah kita,
namun pihak itu juga mahu pertegakkan hujahnya..
itu lah yang aku buat.
Tarik diri.
"asyik dia ja yang nak menang.."
"yela2..apa kau buat semuanya betul.."
"tak..bukan macam ni, buat macam tu laa..."

Mungkin ada betulnya hujahnya
dan ada betulnya jugak hujah aku.

Namun, aku tarik diri bermaksud bukan beerti aku serah kalah.
aku cuba untuk bertolak ansur.
Seperti yang aku cakap tadi..ada betulnya konsep dia.
Dan ada juga salahnya. Cuba untuk betulkan, namun, ditolak mentah2.
Fed up gak kalu dah selalu kena macam ni.

Setiap orang ada caranya buat kerja.
Dan caranya itu mungkin berlainan dari kita.
Tolonglah terima caranya jika tidak lari dari matlamat @ tujuan pekerjaan.

Dont make things complicated.
bagi peluang untuk orang lain didengari suaranya.
BERTOLAK ANSUR.



kadang-kadang dia pun betul..kau pun betul..tiada salah.
cuma bila nak pilih yang mana lebih betul, kena lah bertolak ansur.


p/s: akan jumpa situasi ini dimana-mana saja. bila-bila pun.
aku tak g masum.







Monday, May 3, 2010

PERSACs EPI 2

Malam ini kami telah buat full rehearsal utk perasmian, penutup dan penutup tak formal..
FAIL..kata Cik MAt.
aku tak rasa apa lah sebab dah imun dengan kata-kata tersebut.
masa aku dulu,
hanya ada En.Farid, En.Ismahadi ngn Cik Mat sama En.Yusof yang datang tengok rehearsal.
memang tiap-tiap malam kena "basuh".

Namun, sekarang dibawah pimpinan orang lain,
mungkin caranya berlainan.
Rutin harian nya pun sudah berubah.
I just gonna wait and see..better or worse?

p/s: aku rasa lain...