Friday, April 30, 2010

GERAK KERJA PERSACS'10

Salam Perpaduan dan Salam Satu Malaysia..

(wah~ formal..haha)
sekarang tengah gerak kerja lagi satu KHIDMAT MASYARAKAT.
PERSACS'10- Perak-Semporna Academic and Community Service 2010.
Perak di Bagan Datoh, Semporna terletak di Sabah.

Macam biasa, gerak kerja bermaksud,
bagun pagi, pkul 7 Jrobik..
habis Jrobik, Breakfast.
pagi - 5 Petang: selesaikan segala urusan rasmi.
5-7 mlm: Riadah (training sukan)
9-2am: Rehearsal-Perasmian, Penutup, Malam Kebudayaan
Rutin Harian di sini macam tu la.
**Better than pesta Konvo, with only 3-2 Hours of sleep.

Kali ini,
masih di unit yang sama..
Fiberglass dan Protokol.

Kalu dulu waktu PESBACS'09,
5 unit-
  • KU Sekritariat dan Perhubungan.
  • TekPro-Teknikal + Protokol
  • Fiberglass.
  • Sukan
  • Simenfero.
Enjoy jA~lala

Sekarang, fiberglass baru wax, esk baru nak laminate.
Protokol, Just go with the FLOW~

Few pictures form back the old days.


**Prosesnya kena tengok dari bawah sekali ke atas..









hurm..
terkenang rakan-rakan PESBACS'09..
haha~
banyak suka duka di Pangkor mahupun Miri..

hidup perlu diteruskan.
Moga PERSACS'10 akan menjadi lebih baik..
AMIN~


P/S: MASIH SEMPAT UPDATE BLOG~??haha

Thursday, April 22, 2010

Once, I wrote this...

This is once I wrote when my teacher ask me to make short stories using just 80 words.
here goes..

Mum likes red color.She said it brings luck. She wanted to paint the house to red. She hired a man from a painting company to paint the house. The man came to our house regularly to paint the house. Suddenly, it has been a week the man did not showed up and the house looking half done painting. Mum call the company and asked why do not finish painting our house, and she replied" sorry, we're run out of blood."

p/s: tiada mood menulis..tapi mahu update blog..





Thursday, April 15, 2010

THERE'S NOTHING COMPARE TO "FAMILY"

Family..
My brothers..
Mom..
and Bayah.

I need my drug sometimes,
when the tension is too much to handle,
when friends just an ease to pain..

The true remedy is the voices,
that too far away.

I need my drug but its not here.

*********************************************

Examination week never a carefree week.
never a plain week.
Hectic.
Tension arose highly that usual.

Usually, its what I called NORMAL, for student.
But, lately, is not normal anymore.
Certain subject this semester I took.
Really took my tension level to certain point I can't handle.
This is the time I find a way to ease it.
Tension is good to rush you to study more.
But, this is not that kind of tension. its distress.
bad stress.

Playing chuzzle while listening to the same song over and over again.
But, that's not the real remedy, the real drug that going to take this
negativity away.
I need one voice.
Listening to it is what I knew that can take it all away.

I finally realized it.
I just need that voice.
Voices.
Voices of those I hold on strong since I was born.

But, I dont get that voices through out this examination week.
Through out this stressful week.
I don't get my remedy.
I don't get my DRUG.

p/s: Umai just called just now. Its nice to hear from him again.
My headache just gone away..






1st..


mom..


2nd...


3rd..


youngest..

Monday, April 12, 2010

TAG~! [percaya tak?]

Hi, my name is: Siti Ainun Basyirah binti Mohamad [ainun]

Never in my life have I been: in a bar @ disco @ pub

The one person who can drive me crazy is: Nor Anosa [crazily laughing]

High school: was memorable.

When I’m nervous: keep quiet.

The last song I listened to was: big bang, last farewell

If I were to get married right now my best man/maid of honor: my sister.[bayah]

My hair is: a bit of black and brown

When I was 5: I look like a boy.

Last Hari Raya: I'm wearing purple. [totally diffrent with family's colour theme.]

I should be..: study SMRE

When I look down I see: my green slipers.

The happiest recent event was: buy new Crocs~!

If I were a character on ‘Friends’ I’d be: Phoebe.[a bit crazy]

By this time next year: I will do my practical [L.I]

My current gripe is: ever ending examination..[say NO to EXAM~!]

I have a hard time understanding: Internet Programming, Network and Human True Face.

There’s this girl I know that: Really care about me and I hope we'll be friends forever.

I like you when: I ask to much about your personal stuff.

If I won an award, the first person I would tell would be: My family

Take my advice: Appreciate everything that ever happen to you and everyone around you. even there have done bad things @ worst situation ever.

The things I want to buy:lots[won't be enough space to write it all]

If you visited the place I was born: Pulau Pinang? You will come again~!

I plan to visit: Semporna and UK.[hopefully so]

If you spent the night at my house: You'll have to sleep on the floor with futon.

I’d stop my wedding if: something bad happen.

The world could do without: a war..yes..war.

I’d rather lick the belly of a cockroach than: do nasty and gross thing.

Most recent thing I’ve bought myself: Crocs~ hehe [white + pink] sory~

My favorite blonde is: Reese Witherspoon?

My favorite brunette is: Is unthinkable

My favorite red/burgundy head is: Is unthinkable

My middle name is: ainun?(o_O)?

In the morning I: still sleeping..

The animals I would like to see flying besides birds are: swans

Once, at a lecture class: i talk to Obi. [once rite?]

Last night I was: chatting with caza and not studying[hahahha~]

There’s this guy I know who: a member of Nerd Hackers.

If I was an animal I’d be: a polar bear. panda? [a bear, a cute and adorable bear]

A better name for me would be: siti ainun basyirah binti mohamad

Tomorrow I am: going to submit the MHS Crew application form and start stdying SMRE.

Tonight I am: cooking spegetti [helping to cook]

My birthday is: 27th February 1989

this tag is pursue to:
cik eza
cik zai
cik dayah
cik miza [tumblr]
cik fadh
cik nik
cik mimi
encik H. [hanafiah]
encik aming [kerek2 aming]
dan sesiapa yg berkenan nak jawab tag ini. sila lah.
saya sangat2 suka kalu korang jawab.

tak kisah la nk buat bila...
suka hati kamu la..



p/s: I still can update blog eventhough my final is on wednesday.



Sunday, April 11, 2010

MAN OUT THERE, IS IT TRUE?



I got this post form wall for

OFFICIAL GUY'S RULEBOOK.

lets hear it ....


It's about time us guys got together to make a stance...Finally, the guys' side of the story. We always hear "the rules" from the female side. Now here are the rules from the male side. Women...These are our rules!..ADHERE TO THEM!!

[Please note...these are all numbered "1" ON PURPOSE!]

1. Men are NOT mind readers.

1. "Yes" and "No" are perfectly acceptable answers to almost every question.


1. If you think you're fat, you probably are. Don't ask us

1. Whenever possible, please say whatever you have to say during commercials.

1. You can either ask us to do something or tell us how you want it done. Not both. If you already know best how to do it, just do it yourself.

1. Ask for what you want. Let us be clear on this one:
Subtle hints do not work!
Strong hints do not work!
Obvious hints do not work!
Just say it woman!!!
[haha..same goes with everybody~ not just man..duhh]

1. Learn to work the toilet seat. You're a big girl. If it's up, put it down. We need it up, you need it down. You don't hear us complaining about you leaving it down.

1. Shopping is NOT a sport. And no, we are never going to think of it that way.

1. Crying is blackmail.[totally agreed~lala]

1. Come to us with a problem only if you want help solving it. That's what we do. Sympathy is what your girlfriends are for.

1. A headache that lasts for 17 months is a problem. See a doctor baby.

1. Anything we said 6 months ago is inadmissible in an argument. In fact, all comments become null and void after 7 Days.[like this one.same goes for me..]

1. If something we said can be interpreted two ways and one of the ways makes you sad or angry, we meant the other one.

1. ALL men see in only 16 colours, like Windows default settings. Peach, for example, is a fruit, not a colour. Pumpkin is also a fruit. We have no idea what mauve is.

1. If it itches, it WILL be scratched. We do that.

1. If we ask what is wrong and you say "nothing," we will act like nothing's wrong. We know you are lying, but it is just not worth the hassle.

1. If you ask a question you don't want an answer to, expect an answer you don't want to hear.

1. When we have to go somewhere, absolutely anything you wear is fine...honest baby.

1. Don't ask us what we're thinking about unless you are prepared to discuss such topics as footy, cars, or the female nipple.

1. You have enough clothes.

1. You have too many shoes.

1. I am in shape......”Round” IS a shape!!

1. Thank you for reading this. (Yes hunny, I know...I have to sleep on the couch tonight)

...But did you know men really don't actually mind that? It's like camping.

Dudes/Dudettes...Invite as many women out there to join this group to potentially save a lot of relationships! It’s all about understanding us blokes....

Spread the word......


SO...Is it true.?


p/s: hari ini meeting 1st meeting pesta konvo 45.
Dapat unit persembahan dan pameran.
Di-sub-kan ke persembahan. well, best of luck to me!

p/s/s:aku suka post farahin ni..
tambah2 ayat..
the most important thing, kalo aku suke kt someone,
selalunye aku xkn kaco dy.. sbb malu k0t.. haha
yela.. bukan cun pon.. ade ati lak nk suke dy an.. eheh..


tp kal0 tbe2 gila tu, aku cte je la kt org2 skeliling aku an..
ne bleh thn perasaan.. haha

and the most important part..

tp aku percaye, kal0 dy suka kt aku jgk, stu hari nnt mst dy ckp kn..
eheh..
kal0 xckp tu mst dy xsuke aku.. tetttt...









Friday, April 9, 2010

TAHU TAPI BUAT-BUAT TAK TAHU

1ST SATAY
Satay kena makan dengan timun .wajib.
sebab apa?
Satay dibakar, jadi banyak carbon(yang rentung2 tu lah~)
ada carsinogen.(elemen penyebab kanser)
Timun pulak.anti -carsinogen.


2ND MEE SEGERA
Berpantang lah 3 hari sebelum anda makan peket seterusnya.
Sebab apa?ada lilin (wax)yang menyeliputi mee segera tersebut.
Wax itu toksik bagi badan dan jika dalam kuantiti yang banyak, akan menyebabkan kanser.
wax itu digunakan supaya mee tidak melekat antara satu sama lain.
Perasan tak? kalu beli mee kuning kat kedai, dia dalam keadaan berminyak?
ha, hal ini kerana tak nak mee tersebut melekat antara satu sama lain.
Untuk Wantan mee, akan disadur dengan tepung. ia akan dicelur dan dimasukkan ke air biasa beberapa kali dan terus dimasak dengan minyak dan sos untuk mengelak ia melekat.
Jadi, tunggu 3 hari untuk badan nyah-toksikkan wax itu.

3RD SHAMPOO
Ok, mula-mula pergi ambil syampu memasing, belek di kandungan bahan syampu.
Ada SLS tak?Sodium Laureth Sulfate.
Kalu ada.
hurm.
kita senasib.
aku pakai syampu sunsilk hijau.
itu juga antara penyebab kanser, jika mengambilnya dalam masa yang lama.
SLS ini sebenarnya digunakan untuk cuci lantai garaj, sangat kuat~!
Pengeluar-pengeluar syampu tahu akan hal ini.
Tapi, kata mereka..
" nak buat macam mana, itu je boleh kasi kuar buih~dan, ia murah..lala"
( ok, tu ayat aku buat sendiri, tapi mesej disebalik ayat adalah sama)
ah~! tambahan.
colgate pun ada SLS. untuk kasi buih-buih banyak kan. Bubbleszzz~

4TH UDANG DAN VITAMIN C
ini memang amaran keras.
jangan makan udang kalu kamu baru sahaja telan pil vitamin C.
udang + vitamin C= arsenic.
Arsenic , simbol As, no atam 33, atomic mass 74.92.
banyak digunakan dalam ubat bunuh serangga,tikus, ulat, beluncas,
dan pengunaan aloi.


kasi lihat sikit simptom kena keracunan arsenic.


Innalillah~

ok.
itu sahaja untuk hari ini.
Saya harap semua ambil pengajaran.

p/s: saya ada paper killer esk. tak hbis stdy lagi nh. mmg tension gila kat IP.

Thursday, April 8, 2010

serius. tension.

ini lah subjek yang aku benar-benar tertekan.
Internet Programming.
Java.

Mungkin sebab aku keluar kelas semula dan lepak kat depan kedai level 5 setiap kali masuk kelas..
mungkin sebab aku tak tumpu perhatian dalam kelas..
atau aku copy dan paste coding menggunakan teknik yang salah?

atau mungkin Java yang aku belajar dengan tekun semester lalu tidak diaplikasikan langsung?

pendek kata.
bila tanyakan apa itu IP?
jawapan aku: "belajar IP tapi tak tahu mende"


p/s: aku jarang sekali dapat tension disebabkan pelajaran. Ini adalah salah satunya.
exam IP-10/04/2010, jam 9 di dewan KTHO.

Eeny, meeny, miny, moe~

Eeny, meeny, miny, moe,
Catch a tiger by the toe.
If he hollers let him go,
Eeny, meeny, miny, moe
Or, a bit longer~
Eeny, Meeny, Miny, Mo,
Catch a tiger by his toe,
If he he hollers then let him go;
Skidum, skidee, skidoo.
But when you get money, your little bride,
Will surely find out where you hide,
So there's the door and when I count four,
Then out goes you~!
This is counting rythm for hide a seek to find the "it".
so the person pointing by the rhythm singer,
is going to be the "it".
Is not just for hide and seek.
there are for all sort of games and purposes.

Happy Counting!

p/s: tahu tak saya maw final exam esk? dan esk lagi untuk 2 hari berturut2?

Silent Treatment

Pernah tak kamu terasa hati (macam budak2 la~!),
tapi,
pada yang sama,
hal itu berlaku kerna salah kamu juga?

and then,
comes the silent treatment.
keeping quiet because there's something annoys you,
and at the same time,
keep quiet because ..
you know, if you spill it out, the blame is just going to be on you.

hurm.
seriously.
childish.
Immature.
so?

Communicate. Talk. Understand each other.

Nobody knows what's going on in your head.

You have to remember that people, even those closest to you and have known you for a long time, can't read your mind.

So you shouldn't assume that they knows what you are upset about. Even if they does, they might think that you are overreacting.

People see things differently.

Something that annoys you may not mean anything to another person.





p/s: "aku minta maaf kalau aku ada buat apa-apa silap dengan kau"..
I have no reply as I'm guilty too.

Wednesday, April 7, 2010

demam SNSD ..lagu sahaja ya~



haha..
masa exam final ini lah aku nak jumpa macam-macam.
aku macam dah addict dengan lagu snsd OH!
dancenya pon ok.
lagu nya catchy. suka.~

siap downlond lagi MVnya
yang live kat music bank pon ada.
sweet lah mereka~

link untuk yotube...
http://www.youtube.com/watch?v=lzVFyWNzjtE&feature=related

lepas lagu OH!
ada lagi satu lagu yang terlekat, RunDevilRun
best gak.
linknya..
http://www.youtube.com/watch?v=MON0BrDxOuw

kalau tengok MV OH! ada ditunjukkan sedikit RunDevilRun



yang pakai baju macam cheerleader tu, untuk lagu OH! hujung lagu OH!
macam ada segerombolan wanita yang pecah masuk rumah mereka.
yang berpakaian hitam tu la.
yang berpakaian hitam tu, untuk MV RunDevilRun

p/s: cik green, ini sudah terlebih2 tak terasa bahang final~haha..semoga bahang IP terasa sikit esk~lala

Saturday, April 3, 2010

anugerah


terima kasih kepada pemberi award ini..
Hajar.

Jadi..urm..7 benda tentang aku...
  • moto hidup:be flexible
  • budak software engineering
  • scholar proton
  • masih single..hahaha
  • suka melayari internet
  • sukakan warna warni
  • bencikan perkataan biadap dan orang yang kurang sopan
ok.itu je.terima kasih lagi sekali atas award ini.~







Mungkin tak bisa lapuk untuk sekian kalinya..


saya pernah post tentang WAWIWO.. (sila klik jika terlupa)

hurm..
mungkin isu ini takkan lapuk dek hujan,
tak lekang dek panas,
tak basah dek lautan,
tak rosak dek taufan,
tak kerek dek aming, (kait dop?)0_O

berkawan..
apa istilah sebenar berkawan? [tetiba nk google kamus dewn ngn oxford]
1. A person whom one knows, likes, and trusts.
2. A person whom one knows; an acquaintance.
3. A person with whom one is allied in a struggle or cause; a comrade.

seorang yang kita suka, kenal dan percaya seorang yang kita kenal, seorang teman. seorang yang bersma-sama susah dengan kita.

Istilah kawan tu, universal, definisinya lain2 mengikut individu.

Tapi, bagi saya, kawan tu hak milik suma orang.
kita boleh kawan dengan dia, dan dia boleh kawan dengan orang lain.

Kawan itu,
seorang yang saya percaya,
yang saya kenal,

yang saya ambil berat.


Jadi, tak boleh kah kawan itu,
percayakan orang lain?
ambil berat tentang orang lain?
kenal dengan orang lain?


Kenapa perlu ada intuisi EMPUNYA bila berkawan?

"dia kawan dengan aku, aku akan sedih dan
terasa bila kawan aku tu kawan dengan orang lain"

awek kau ke kawan tu?(haha..sori..ayat terlebih kasar sudeh~)

Mungkin kita dah rasa terlalu rapat dengan kawan itu..
disini akan wujud lagi satu istilah.."KAWAN BAIK"
hurm..
memang kawan baik, tapi manusia berubah..dan kawan tu pun hanya sementara..
jadi..
berkawan lah biar seribu...

lek je kawan dengan robot~huhu.. Mcm filem A.I

aku rasa, kita tak perlu rasa kawan tu kita punya sorang
dan sedih bila kawan kita tu kadang-kadang lupakan kita.
*dah penat kot nak terasa hati nh, sampai tak rasa pa pe dah~*
normal lah tu..

p/s: hujan..hujan je hari ini..maw stdy. epal miza sudah terkorban sebab tak ble kuar beli mknn.
Layan maggi je la~ Cik Faezah kuar ngn cik syaza ke McD, tapi saya tak nak pesan..ongkos sudah berkurang~huhu


kredit to cik ezatul ereena kerana sponsor maggi cap kari
dan telur ayam yang sy rebus itu.


iras-iras epal nh la yg saya telan sebelum magi..


Friday, April 2, 2010

Freedom-Mulanya Di sini

Tibanya di sini
Bagai terulang lagi
Kisah yang indah
Antara kita berdua

Sehingga di sini
Tiada berpaling lagi
Kita berteman
Seiring jalan dan sehaluan

( korus )
Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Mulanya di sini
Ku kenali dirimu
Sehingga kini
Sehingga ke akhir waktu

Akhirnya di sini
Ku kenali hatimu
Sehingga kini
Kita akan terus berlalu

( korus )
Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai

Di hadapan kita ada jalan
Menuju di kejauhan ada sinar menanti
Di penghujung perjalanan ini

Oh... sambil bernyanyi
Mendendang senandung yang syahdu
Riangnya hati dan indah duniaku

( korus )
Sama sama menjejak mimpi
Sama sama mencari dan menanti
Segalanya direstui cinta sejati
Sama sama gunung didaki
Sama sama turun ke lembah sepi
Suka duka bersama dirasai...~