Sunday, September 20, 2009

AMBANG RAYA~!

sampai penang pkul 6.45am..
bertolak d sri putri koi 9.48pm..bertemankan bawang yg setia menemani..
hehe..
thanks bawang!

sampai ja..abg aku yg 3rd, br sampai kat umah , penang, dari Uitm S.Alamnya..pkul 5 pagi tadi..
datang jemput di stesen bus..

aku tidur ja sejak bus bergerak..kadang2 tersedar jugak kalu bus berenti sejenak..
aku jugak sempat sahur, dalam koi 4.45am, makan tart nanas yg miza bg..mak dia buat...dgn air kosong ja..pastu sambung tdo balik..aku dah niat posa lepas maghrib semalam..

sampai ja umah..sambung tdo balik..tdo dlm bus mmg tak selesa...
hehe

jam menunjukkan pkul 12.20tgh hari..dah..aku dah puas tdo..
bgn tidur..
mandi..
solat subuh..

semua ada kat rumah..rumah mmg jarang lengkap ahli keluarganya..
yg paling kecik duk di asrama..
aku nun di selatan, skudai...
yg ketiga di S.Alam..dah ada umah sewa..jarang2 balik..
syukur..2 hari sebelum raya..sudah lengkap..
dan, hari last dapat jugak berbuka sama2...

*********************************************
persiapan raya..
lemang..kue raya..ketupat..suma tak buat..sbb akan balik kampung..
cuma kena beli baju raya saja la...
seminggu sebelum raya, aku dah berkira-kira nk beli baju kaler apa taun nh..
bukak loker baru kat bilik tu..hurm..hampir suma kaler dah ada..
jadi, it down to..peach, blue black and turquoise.. gwa mmg takde kaler2 tu..
sehari sebelum raya..19hb sept..saya, mak saya, adik saya dan 2 abg saya bergerak ke bazar penang, sebelah chawrasta..
cari baju raya..
mmg spot biasa la nk cr baju raya last2 minit nh...
pusing..dan pusing lagi.. jumpa gak berkenan di hati.. tapi..tak dak saiz dan kaler yg di ingini..
abg 2nd ajak usha kat komtar..
gwa turuti saja..
hurm..pusing punya pusing kat komtar tu..alih2 mak ngn adik ja yg beli..aku tak beli2 lagi..

jadi..patah la balik kat bazar tu..amik je la saiz yg ada dgn kaler yg ada..
yg ada time tu..
purple..
light pink..very2 ayu..
hijau kekuningan..gwa dah ada kaler nh..
ngn pink biasa...
hampeh..dan hampanya..
ambik je la warna purple..
kalu nk ikotkan..purple, dah ada..cuma not totally purple..purple putih..jadi, boleh la..
next year, kena hunting betul2.
ok, baju done. boleh raya dah..kalu takde bju raya pon,
gwa dah standby dah 1 baju raya taun lepas punya..ada dlm beg balik kg nh...

ok..few pixs masa tgh tour cr baju..



di komtar..setelah selesai beli baju dia..bukan aku..



ini bukan kancil vpower...biasa saja..tgh loading brg..mak beli dapur baru..



perjalanan ke parking kereta..



tgh tgu adik kecik pi toilet..



gambaran dari seat aku...

sesudah memborong baju raya.. abg yg 2nd ajak pi beli kfc..wii~!
ok! gwa on ja..berenti jap kat sungai dua..kfc depan usm tu..
"take away..family feast combo B satu, spicy semua.. tmbah 3 chezy wedges large .., tu ja"
total 80.60..kaching! of coz abg yg bayar.
ada 15 ketul ayam..
sesudah mkn..tinggal 2 ja ayam..mcm na tu?? aku mkn 2 ketul ja..
aaaa..lu pikir la sendri..hehe...



chezy wedges bertiga...



combonya datang dgn 2 large fries..1 large koslow, n kentang putar..



ayam 15 ketul...


last but not least..
nh la bajunya..
purplenya tak sama ngn gambo..silau tinggi..nak tahu yg betul..kena tgu aku pakai ar hahahaha..




p/s: sebenarnya..sambil tgh menaip nh..telinga tgh mendengar msg bunyi..suma msg raya..mercun pong pang pong pang..sapa2 yg rasa nk dapat sakit jantung cepat..meh la duk kg aku time2 nk raya..
pernah sekali, mak cik sebelah rumah aku jatuh pengsan..dia mmg jatung lemah..dengar bunyi mercun..
budak2 nh main serupa nk sambut tarian naga punya...
dan tak lupa jua, pc umah aku berkumandang lagu2 raya..
berkira2 nk bermalam umah tokwan mlm nh..
dah suma terlentang habis..esk pagi la jawabnya...
huhuhu
chaw!selamat 1 syawal semua!!!!

2 comments: