Monday, May 4, 2009

SAAT PERPISAHAN..

bila dikenang kembali..
dah banyak perpisahan yang aku tempuh.....
waktu nak habis darjah 6..
waktu nak pindah ke maktab...dr St.George...
semua yang nak pindah..bagi ucapan terakhir kat depan kawan-kawan..
*suara memang tersekat-sekat masa tu..sebak*

lepas itu..
kerja kilang jap..
berpisah lagi dngan staff-staff dan rakan-rakan sekerja yang lain...
Siap ada makan seafood masa last day..

kemudian..
Matrik pula...
*banyak memori dan orang-orang yg masih bagi impactnya sehingga saat ini*


dan sekarang..
Habis tahun pertama kat UTM...
*still creating and folding wonderful memories*



hurm..
*flash back balik"...

bila dipikir-pikirkan..dah banyak kali..jumpa orang-orang baru...
lepas itu tak berjumpa dah..
bnyak..banyak sangat....
masa sekolah rendah dan menengah..tak beza sangat orang -orangnya..
tapi bila naik Matrik dan U..memang jumpa ramai orang baru..


~setiap pertemuan pasti menuntut perpisahan~

Lumrah..
setiap kali nak pisah..
pasti air mata ni, murah je nak ngalir..
padahal dah banyak kali perpisahan yang ditempuh...
masa kat Matrik la paling berjujuran...
ha, lagi 1 masa nk pindah g maktab..
Jadi...
kesimpulannya...
dia datang atau dia pergi..
bagi aku..sekarang...
tak perlu dah nangis-nangis..
nangis sebab pikirkan balik, bahawa takkan jumpa dah...
biarlah..
Allah tahu kerja-Nya..
kalu bertemu lagi..Alhamdullilah..
kalu tidak..harap jadi sebahagian lipatan memori dia dan aku.
Namun, harap, dia-dia, masih boleh menjadikan aku sebahagian dari masa depan dia.
Seperti, reunion ke...dan seangkatannya.

LIFE MUST GO ON.
JANGAN BERADA DITAMPUK YANG LAMA


p/s: saya tak mahu dah pikirkan memori dulu yang buat saya termenung..
jadi blur dan sedih sekejap.
benda tu buat saya down dan rigid..
tak nak toleh belakang dah...mungkin hanya sesekali untuk buat pengajaran.


3 comments:

ada van de kamp said...

tak jumpa dh lps ni, dia pindah ke? hurm...

~ainun~ said...

hehe..
suma dah tersebar di pelusuk dunia..
huhu..
susah dah nk jumpa..

itisrajah said...

kamu akan merindui saya tidak?