Friday, October 30, 2020

Rany 27-02-2020 my B-Day!

Asal birthday ja datang sini?
hahaha
tempat nk menulis untuk reflect after a whole year..

Seperti biasa, aku tahu xde orang yang baca so, aku carefreely sebut ja nama2 yang terlibat dalam hidupku. hahaha

have u heard of Naomi Scott- Say Nothing?
Even dah berumur 30-an, aku masih rasa seperti ..tak tua lagi. Masih banyak yang aku tak tahu dan kadang2 tak matang.
Common sense aku makin menipis.
Everything is possible now sebab..kita tak tahu kan?
even orang cakap dia naik tingkat 8 dalam masa 1 minit ja..I do believe. Any.ANY.thing is possible.

jadi, reflection untuk b-day kali ni?
30 never seen that easy.
Org yang 40 cakap you have a long way to go.
orang 20 an cakap macam kita di kemuncak hidup.
tapi aku rasa mcm nak settle down dah.
macam nak bersara..penat dengan hidup.

Aku sebenarnya seorang yang sangat bergantung kepada sekelilingnya untuk define makna hidup.
external motivation.
Bukan seorang yang boleh cheer diri sendiri.
Life events yang buat aku life.Kalau tinggalkan aku dengan hidup aku,
mungkin hanya berkurung di rumah sahaja.

aku pernah tulis dalam diari yang aku hanya nak hidup dengan rumah kecil di perkampungan yang kecil dan buat hal sendiri.
hidup seperti makcik2 yang dah 50-an, 60-an yang dah pencen.

Mungkin dh penat dengan hectic life selama 5 tahun di PROTON.
Kendian, aku boleh pulak join dengan startup an.
hahahahahahahah
Ya, aku ketika itu,
mencari makna baru.
nak tutup buku lama, bukak buku baru.
Jika ada masalah di tempat baru, masalah lama dh setel.
Thats life.
a.k.a ada bil nak kena bayaq.

setelah beberapa tahun di startup,
ya, sungguh lain.
namun, keinginan untuk bersara sangat membuak2.
I've had enough of this life.
There is no amt of peaceful in it.







No comments: