Tuesday, June 23, 2009

SETENGAH HARI BERSAMA KELUARGA PAKCIK HASSAN..

"Ainun..teman aku beli mkanan kucing..nati pkul 10.30 mcm tu aku mai umah hang.."

sai tepon..dlm pkul 9.30am...seb baik dah mandi..cuma tdoq balik sebab tak taw nk buat apa..
"aku dah sampai depan umah ang"
"mai la masuk umah aku dulu.."
sai masuk..aku sikat rambut..tukar pkai long sleeve..
"sai..kita nk pi mana?..aku tak mau tukaq seluaq.."
"supermarket ja.."
ok..track bottom dikekalkan...
pakai tudung purple cair..amik helmet Ahmad Uyainah..gerak.
Sai dah ada lesen moto dengan keta..jeles ar....
sampai kat Tesco...round2 cari brg..dah hbis beli brg..singgah 1st lady..


wiii..~
baju kurungnya..hurm..sgt meggoda naluri dan nafsu yg sembilan nh..
cantik!!! Plus..harga sgt berpatotan!
"sai..nti nk beli baju raya..kita dtg sini na.."
hehehe..
"ok!"

pastu..
singgah umah sai jap..
kalu ikotkan plan..singgah umah sai, letak brg2 dye, pastu sai antaq aku balik umah..
ok la..sebab brg bnyak..singgah la umah sai dulu..
solat zohor skali..
sai ajak lepak umah dye sampai ptg..
aku, ok ja sbb duk umah pon tak buat apa..
pastu..mak ayah sai dah pulang...
mak sai ckp nh masa aku salam dia..
"Gemuk~..muka gemuk, badan kuruih.."
hahaha..
ya ka???
macam tak betul ja..
aku tersenyum kelat..haha..
lama dah aku tak pi umah dia..sai ngn aku kawan sejak umur 8 tahun lagi..umah dia dekat dengan sekolah rendah aku..kami 1 sekolah rendah..
jadi..mmg membesar sama2 la..
bnyak bnda gak buat sekali..mak dia pon cam dah aku..
ayah dye, dye ckp ayah angkat aku..hehe
dik dam sgt lain..dulu aku mai umah sai..dik dam kecil lagi..mcm budak kecik..
tapi, tadi..jumpa dik dam..sgt...sudah..hurm..*apa perkataan yg sesuai*..DEWASA..
ha..dik dam dah dewasa..

ok.sambung.
then, mak dye swuh aku n sai pi JKR kat balik Pulau..
untk amik Rajah..Pelan..lebih kurang gitu la.
Parents dye contractor..
Pakcik Hassan punya la terang jalan nk pi...belok kanan..kiri..simpang tiga..
tapi, last2 g dgn Pakcik Hassan, Makcik Gayah, Sai dan aku sebab mak dye tak sedap hati..
phm2 je la jalan kat balik pulau tu cam na..
macam ular kena palu..tambah dengan pembinaan jambatan tak siap tu..
agak bahaya bagi penunggang yg suka merempit sepert sai..
*hahha..sori sai!*
lepas pi JKR tu..kami singgah beli pau nyiok aka inti kelapa dan dan kaya..
gebu..murah..dan besar pau nya..sedap~~~
next stop is...umah dalam pembuatan milik Pakcik Hassan jugak..
aka "Banggolo"..tu yg cik Hassan ckp.."ni lah Banggolo kami"..hihi..
kat belakang rumah tu...ada kelapa muda..jadi..minum kelapa muda la sat..
sejurus selepas itu..
kami singgah kat sg burung..pekena laksa terfamous..laksa janggus..uish..
sedap...agt sedap..jadi..aku mintak bungkus 3..nk bwk balik kat org rumah..
syg tak dapat tangkap gambaq tempt tu..aku pon terlupa dek kelazatan laksa itu...

huhu..
pastu pulang lah kami..
amik jalan depan rumah tokwan aku..aku tunjuk kat sai umah tokwan aku..depan balai raya kat kg terang, balik pulau..hehe

sampai umah dalam koi 6.30ptg dengan perut yg berisi penuh~

p/s: thanks sai for saving my day! kalu tak..rutin cm biasa + sgt boring~huhu

2 care to comment?:

.mohd izzat. said...

wah..
nk jgk lakse pau sume tuh..
bungkus kat aku na..
haha

~ainun~ said...

haha..
bungkus anta Johor kalu mmg kulat la..
sudi ke????haha..