Saturday, July 11, 2009

PERNAH TAK..?

kamu buat benda yang baru kamu ditugaskan..lepas tu, sebenarnya apa yang kamu buat adalah sedikit salah sebab sebenarnya ada isi @ info yang tertinggal @ diupdatekan, yg belum kamu tahu.
kira mcm buat assignmnt yang baru lectrer assign, hari nh dapat, malam nh dah stat gerak buat, dalam bentuk powerpoint, tapi rupanya, tak perlu pon, cuma buat dalam bentuk word sudah~

aku bnayka kali dalam situasi sebegitu.Dan kalau jadi sedemikian, aku akan cakap kat diri aku..
"aku ni, kalut sangat ka?"
macam tadi, aku dapat 1 task nh, organize event seminar untuk fiescope.
pkul 8 tadi kena briefnya.
pkul 12 lepas balik dr makan2 PESBACS'09, aku terus mengatur langkah untuk tubuhkan 1 AJK.
Aku mula terbayang wajah2 berkaliber untuk aku mintak tolong.
siap msg dah kat kengkawan tu.
"bulih tlg tak jadi ajk makanan untuk seminar nh?"
tetiba.. ajk mkanan tidak diperlukan sebenarnya.
hurm, aku pon terfikir jugak.
mesti kena join venture dengan Fiescope benda ni..

jadi..adakah aku kalut sebenarnya?
Istilah yang ditekankan: KALUT.

p/s:aku ckp kat dia, aku takut aku penat sebab tu aku buat awal2..huhu..bukan la penat sgt, cuma aku nk buat cepat2, bla dah ada orang, kerja dah boleh mula awal. especially part penajaan dengan cari penceramah dengan jumpa En.Ishak tentang penajaan, dan naik publisiti.
bnda-bnda ini kena mula sanggggggt awal.
believe me.
based on experiences.
pernah jugak kena sound macam nh.." yang awak nk buat awal-awal kenapa..?? benda tu sekejap ja"aku terdiam terus masa dengar tu dan rasa macam nak nangis pon ada gak.
sejak pada itu, aku mula buat kerja dengan mandapat maklumat secukupnya.tapi. masih tak berjaya di atasi.lihatlah contoh yang jadi tadi bab cari ajk tu. hurm.
pengalaman dowh~
aku pon tak paham sebenarnya, sesuatu kerja ini sememangnya ada benefit kalu kita buat lambat-lambat.
tapi kalu tak dapat penceramah macam mna?
tak dapat penajaan macam mana?
kalu publisiti lambat macam mna?
aduiyai~

3 comments:

itisrajah said...

ye.
kau memang agak kalut.
memang kite patut mule gerak awal.
cume, buat kputusan ngan berhati2.
sbb ape yg aku nampak, kau agak kelam kabut.
jadi, kurang rasional untuk membuat keputusan kot?
itu ape yg aku dpt tgk la.
tp kau tetap seorang yang berdedikasi dalam melakukan tugas2 kau.
itu aku memang respek ah.
sbb kau sangat bertanggungjawab.
n girl, keep it up!
aku sangat senang bekerja ngan kau.
dan.
i love u.
hahahahahahahahaha.
ukeh.
yg tuh aku tpu.
love jugak.
tp as a fren.
ukeh.
ape2 pon, semoga seminar tuh akan berjalan dengan lancar kelak.
dengan adenye bantuan timbalan pengarah yang sangat sangat sangat tinggi komitmennye.
muahahahahah!

kurungmelayu said...

yela tu ja...berkaliber sungguh kamu...
non,pe2 hal roger aku..mmg aku xpenah nk d pengalmn wat2 mnde gini..ngee

~ainun~ said...

aja:aku takot jadi cam en.sabri, yg aku tak dapat wat liputan utk mhi sbb lambt hantar surat mohon liputan.
publisiti pon utk ladies day.. hang tgk la jadi cam na..lambat naik
poster..
bawang: kita sama2 belajar la. kalu aku tahu, aku tolong.