Friday, February 12, 2010

Seharian bersama Eryika

gerak dengan Eryika dalam pukul 3.20ptg..
singgah KTDI surau Al ilmu kalau tak salah..solat zuhur.

seterusnya, cari port baik untuk rehatkan minda.
Kami, aku dan Eryika, pusing2 kawasan KTR, K11,KDSE, KTHO..bahagian sana lah..
dah jumpa.Tasik depan PK.
nyaman.
kebetulan pulak angin sepoi2 bahasa..
ada bangau.
lembu pon ada.
tgk tasik yang bergelombang mengikut angin..
lepak sana sampai pkul 5, tunggu boleh naik parking HEP,
nak solat asar kat MSI ( Masjid Sultan Ismail).

sesudah solat asar di MSI,
aku mandi kejap di shower MSI..
sejukkan otak kepala,
hati dan sanubari...

kemudian,
nak pulangkan buku di PSZ( Perpustakaan Sultanah Zanariah)
namun, kad m3x tak bawak plak..
jadi,
pulang kejap bilik amik kad m3x.
sebelum pulang,
aku beli buah jambu kat booth mkanan depan PSZ.
akak jaga kedai tu Kak Ain EMT rupanya.
dia wat part time.
lepas hbis makan buah jambu tu,
kami gerak balik U5 kejap.


lepas amik akd m3x, aku balik PSZ.
pulang buku dan lepak tgk discovery channel.
Marco Polo.
baca surat khabar.
bila nk hampir maghrib, aku gerak untuk cari buku cerita baru.
lepas pinjam,
gerak ke MSI untuk solat maghrib.
Hari ni pulak Hari Khamis, baca Yassin skali.
Solat jemaah Isyak.
Perut mula berkeroncong.
Nasi putih + kalian goreng ikan masin di Meranti.
aku mkn, Eryika pun kena makan gak.

Bergerak lah kami ke Shell sebelah McD.
minyak RM4. sama harga dgn nasi kailan aku.
kami bergerak dengan kelajuan malar 60km/jam di lebuh raya.
alang2 aku di lebuh raya tersebut,
ditambah dengan rasa malas untuk pulang lagi ke bilik,
aku terus masuk simpang untuk ke Taman Universiti.
Pusing2 kawasan Rainbow.
Banyak kedai dah tutup.
Jadi, aku ke Jaya Jusco saja lah..


Jaya Jucso pun hampir tutup sebenarnya.
Cool Blog yang di pesan Pae tutup.
Black Queen untuk keychain Eryika juga tutup.
McD sajalah yang mampu dikirim.
Aku sempat melihat cheongSam yang dijual.
dan membeli hadiah kahwin Schumi.
dan keychain eryika di kedai Hinode ( kedai rm5)

jam ditangan hampir pkul 11 pm.
kami bergerak pulang.
dalam perjalanan pulang, ada pakcik yang telah sesat di KP( Kolej Perdana),
beliau sebenarnya hendak ke KDSE.
Jauh benar.
aku nk bagi tunjuk pandu arah pun, terlalu jauh.
jadi, aku tunjukkan lah bersama eryika sehingga pintu pagar KDSE.

selepas hantar McD di bilik Pae,
aku pusing2 sehingga di k11..
melepaskan sesuatu yang baru terbuku di hati.

Selimutkan eryika untuk kedua kali.
jam di tangan 12.30pagi.

p/s: satu benda sahaja yang bermain di fikiran hari ini.
aku tak bisa dapat kepercayaan mereka.

No comments: