Friday, August 21, 2009

ENTRI SOAL HATI ..

kamu pernah tak rasa yg ada org suka kat kamu..?
kamu RASA la yg dia suka kat kamu..
tetapi, sebenarnya..
ntah. jawapan tu hanya boleh tahu jika dia sendiri cakap.
"uish, takkan nk pi tnya kan.."
korek dr kawan dia la..[salah satu option..akan dipertimbangkan]

tapi..mcm na perasaan suka tu ble timbul?
bagi saya, jika dan hanya jika,
orang tu pon respon jugak.
dia bg respon macam suka kat kita...


"mak aku cakap, pompuan nh cepat perasaan"

ejat aka bawang pernah cakap ngn aku.
kadang2, dia bergurau2 pon,
cth: "kau kapel je la dgn aku! haha"
hurm..bg saya..hal ini adalah salah satu yang boleh
menimbulkan perasaaan suka [suka yg perasan].
memang gurauan, tapi kalu bergurau dengan orang yg suka kat kita,
hurm..mesti berbunga hati orang tu~ wiiie~~~
lain lah, kalu kau memang suka kat dia, dan bergurau dengan niat bahawa nak bagi hint.

MORAL: bagi saya, jangan lah bergurau hal-hal ini jika tak berniat.


"sangat memalukan la perasaan suka orang nh~"
ketika sue bercerita masa aku tnya pendapat dia..
hurm..
memalukan jugak la..jika..sebenarnya,
dia saja nk melayan, dan kita pon dah take serius..rasa macam dia bg hint[padahal tidak]..
malu la kan???
penat la berteka teki....
wandering sorang2..
"dia nh suka kat aku ke tak"...
*[hah! mls pikir!]*
susah la berperasaan nh...[hehe..cm lawak la plak]

kena fokus stdy ja nh![baik, mak!!!]


JADI, MACAM MANA NAK TAHU YANG DIA SUKA KAT KITA?????
tnya direct..???hurm...haish...*haha..* tak kot~


kadang-kadang pernah jadi jugak..
kita yang jenis kurang berperasaan..
tak sedar hint2 yang diberikan oleh dia.
hahaha..
nasib la.
orang cam nh memang kena DIRECT!
cth: member2 SCJ + aku..hahaha..asyik pikir programming ja!
dah la jenis, kalu orang dah bergurau tahap hint paling nyata pon, masih tak anggap apa2!

MORAL: jadi, sapa2 yg berkenan kat member2 SCJ aku nh , gtaw ja budak2 nh!
dorang nh susah paham skit.
kalu bg coding pon, kena compile dulu..run..baru dapat tangkap!
*hahahahaha....sori kawan-kawan!, based on true story!*


konklusi: JADI..APAKAH KATA ANDA DI LUAR SANA? CM NA NAK TAHU DIA SUKA KAT KITA?TANDA-TANDANYA?
DENGAN TULUS IKHLAS NYA...




p/s: minggu ini adalah minggu McD!malam tadi, eza order delivery McD..pagi2 buta..dlm koi 2 lebih la..air tak hbis..Miza makan big n tasty pon tak hbis..bersisa lagi airnya..mila 3/4 dalam cup Large, tak habis lagi..
pagi nh, lepas miza balik kelas, ditemani cik nab, g beli mcD lagi..
adeh~ gwa mampu jamah fries ja..kenyang sih!!!


nh milo yang masih bersisa tu...


nh masa makan lepas p persada..


nh yang pagi nh punya....~

11 comments:

sue said...

haha.. kluar jg tajuk ni.. "soal hati"... tp mmg susah klu ckp soal hati ni.. yela, tkut org kata kita prasan lebih.. klu kita da suka org tu, blh ke kita nk bgtau je dia?? klu ikut ak.. eh, xnk ak! malu, mmg malu gle... klu dia suka kita xpela kn(tp rsnya ak xkn ckp jg).. heheh... aikk?? penuh prasaan la pla ak kli ni.. haha.. maybe sbb ak ad minat sorg budak ni kut.. heheh.. men2 je, gurau je la..

~ainun~ said...

sue: wah2..pengakuan ikhlas dari sue! siaran langsung lagi!
hahaha..
toi2..nti org ckp kita yg pasan lbih[bukan nk menidakkkan perasaan]-->ditujukan utk miza.

the_m said...

..aku xpham..
ati kering aa skrg.

Cahaya Mataku said...

tanda2 orang suke kite??? erm entahla..tapi kan..ada sesetengah tu...kita taktau pun dia suka kita...dia pun taktau kita suka dia..tapi masing2 mcm boleh tau...sama2 suka...takyah susah tanya2..awk suka sy ker? haha..apa yg akak merepek nih...

~ainun~ said...

kak nurul: saya paham..saya paham~hehe
miza: ala..buat2 tak phm..sekeh kang!

Sakinah said...

saya tahu
tapi wat2 xtahu
cane?

~ainun~ said...

sakin: ha, nh satu lagi species..
hurm..saya tak tahu la..~

aming said...

eh..terbace post ni..hihi..walaupom seolah2 bercmpur jwang+emo,ak nk reply gop..ahahaha..kalu mu ske kat org tu,pastu mu ragu2 yg dia ske kat mu,mu jgn tnye direct..nnti akn sakitkn ati sndiri..sbnarnya,hdup ini biarlah rahsia(bkan lagu ct)..kalu dia btol ske kat mu,dia akan cari mu..ak tetiba komen pnjg..faking ak.

~ainun~ said...

aminx:hurm...dia akan cari?
hurm..tu ar..
ada betul gak kata mu tu..

kurungmelayu said...

mmg btol pon pe yg mak aku ckp tuh...
aku nih pntg kalo d org wat bek ngn aku, hati ini akan jatuh mcm dr kp ke ladang kuda bwh tuh...tp slps dipiki2 blk itu perasaan suke+syg kpd kwn..nk wat cane..mmg taleh elak mnde nih..nme pon perempuan..ati cpt cair mcm ais...ape2 pon kalo kite suke org tuh bg tau j la..berlaku jujur itu digalakkan kn...hee

~ainun~ said...

hehe..dari KP sampai kandang kuda..huhu
a'a

asal da yg wat baik skit..mula lah kita dah rasa special..padahal..
hurm...